ŠTA GLEDATI POSLEDNJEG DANA FILMSKOG FESTIVALA U SOPOTU

Na programu 49. Filmskog festivala u Sopotu u subotu 17. jula možete da pogledate sledeće filmove:

U 11h BIĆE PRIKAZAN FILM PRIZORI IZ ŽIVOTA DŽUKCA

Film prati priče pasa lutalica – džukaca. Ove pse spaja ista sudbina – oni su rođeni bez pedigrea, bez stalnog mesta boravka, bez zaštitnika, niti nekog koga bi oni mogli da čuvaju. Ovo ih čini slobodnim, ali takođe i izloženim milosti i nemilosti ljudi i prirode. Kombinacijom dokumentarnog materijala, animacije i glumačke interpretacije misli naših junaka, upoznajemo živote između razočarenja i nade, sasvim slične našim.

Tanja Brzaković, rediteljka dokumentarno-animiranog ostvarenja „Prizori iz života džukca”, o ličnom odnosu prema psima je rekla:

„Prvo je postojala ljubav. Onda sam usvojila prvog psa i nabavila drugog. Nakon toga sam krenula da snimam film. Na snimanju prve priče smo naišli na majku petoro štenaca. Nismo mogli da ih ostavimo na zimi i pokušali smo da ih udomimo. Jedna od njih, Seka, ostala je kod nas”. O načinu na koji je film koncipiran, ona je objasnila: „Mi smo samo nailazili na situacije, pokušali da ih zabeležimo, i onda dramaturški potrcrtali. Postojao je koncept da se ide po godišnjim dobima, zato što je njihov život uslovljen životom na otvorenom. Bilo je jasno da želimo da imamo situacije iz urbanih sredina, kao i sredina u kojima su prepušteni sami sebi, ali su se, realno, situacije dešavale u toku samog snimanja”.

Uloge: Jelena Bosanac, Anica Dobra, Momčilo Bajagić Bajaga, Mirjana Karanović, Iskra Brajović, Dejana Bačko, Milica Tričković, Jelena Miljković, Milica Đuran, Lena Subotić

U 17 h BIĆE PRIKAZAN FILM UPRKOS MAGLI

Paolo, menadžer restorana u malom gradu u okolini Rima, vraća se kući s posla jedne kišovite večeri. Usput primeti promrzlog osmogodišnjeg dečaka na autobuskoj stanici i odluči da ga povede kući. Dečak se zove Mohamed i izbeglica je. Roditelje je izgubio tokom puta za Italiju u gumenom čamcu. Dečakovo prisustvo uznemirava Paolovu suprugu Valeriju, koja u početku okleva, ali ipak pristaje da ga primi na prenoćište.

“Ima mnogo filmova koji se bave migrantskom krizom. Ja sam ustvari pokušao da napravim jedan film koji nije kritičan film o migrantima. Filmovi o migrantima su dosta ispunjeni nasiljem, njihovom bedom i tužnim sudbinama, a ja sam hteo da napravim jedan nežan film, jednu jednostavnu priču koja više govori o ksenofobiji.”, rekao je Goran Paskaljević pred premijeru svog filma na 48. FEST-u.

Uloge: Donatela Finokjaro, Ali Musa Sarhan, Đorđo Tirabasi, Tamara Aleksić

U 19h BIĆE PRIKAZAN FILM LIHVAR

Jedan dan u životu zelenaša u malom gradu u Srbiji, kome se život okreće naglavačke zbog gluposti u trenutku kada je bio na korak do sna. Kada je vratio dug kriminalcu koji mu je pomogao da uđe u posao i kada je naplatio sve glavnice od svojih dužnika, Mundir misli da počinje novo poglavlje u njegovom životu. Ali, jedna nesmotrenost, usled stresa koji je poremetio njegov dijabetes, mnogo ga košta.

Nemanja Ćeranić, reditelj filma „Lihvar”, govorio je o osobenostima zelenaša Mundira, glavnog lika u filmu: „U pitanju je poprilično težak posao, koji je poprimio neku drugačiju formu danas. U tom poslu postoji tradicija kroz istoriju, ali danas je to potpuno drugačije. On želi da se promeni, ali mu okolnosti to ne dozvoljavaju. On je u sivoj zoni, u kojoj pokušava da se izvuče, ali očigledno ga put vodi na neku potpuno drugačiju stranu”.

Uloge: Dušan Petković, Strahinja Blažić, Zlatan Vidović, Jovo Maksić, Branko Vidaković, Milica Grujičić, Aleksandar Đurica, Mladen Andrejević, Miloš Milaković, Ivan Đorđević

U 19h BIĆE PRIKAZAN FILM IME NARODA

Svetozar Miletić bio je ugledni advokat, član ugarskog parlamenta i doživotan borac za prava i nezavisnost Srba u austrougarskoj Vojvodini. Nakon što je više puta politički osuđivan, njegovu borbu nastavljaju njegova ćerka, prva žena novinar u Srbiji – Milica Miletić i Jaša Tomić, Miletićev naslednik u Srpskoj narodnoj slobodoumnoj stranci koji će i proglasiti prisajedinjenje Vojvodine Kraljevini Srbiji 1918. Ovo je priča o njima i njihovoj borbi.

“Svetozar Miletić je živeo u vreme dve velike carske imperije – Austrougarske (zajednica 16 evropskih naroda) i Turske. To je bilo vreme revolucija i stvaranja novih nacija (Italija i Nemačka). Padale su monarhije, stvarale se republike. Meni je, kao večitom levičaru, bilo jako zanimljivo da se režirajući ovu priču o Svetozaru Miletiću upoznam sa ovim vremenom. Vreme borbe radnika za njihova prava, koji su zviždukali Internacionalu i bili sigurni u neko humanije društvo sutra… Idealizam Milice Tomić, ćerke Svetozara Miletića, stvorio je od nje borca za prava žena. Ona je bila i ostala heroina 19. Veka. ” Darko Bajić,  o likovima koji su junaci u njegovom filmu.  (izvor: Danas)

Uloge: Ljubomir Bandović, Žarko Laušević, Katarina Žutić, Anja Pavićević, Andrija Kuzmanović, Nikola Ristanovski, Milutin Mima Karadžić, Dragan Petrović Pele.

Nakon projekcije ovog filma biće održano svečano zatvaranje festivala uz ceremoniju dodele nagrada.